Få en hjemmeside der sælger

Virksomhedshjemmesider har mange funktioner – de er både et digitalt visitkort, der fortæller noget om din virksomhed og et praktisk produktkatalog, der viser hvad kunderne kan købe hos dig. Med en hjemmeside kan du nå ud til mange forskellige kunder, som kan være spredt ud over et stort område, men du skal samtidig vide hvem din målgruppe er, så du kan tilpasse din hjemmeside til din kernebesøgende. Har du for hjælp til det med hjemmesider og design, kan du f.eks. få hjælp her.

Et godt førstehåndsindtryk

Noget af det vigtigste ved en hjemmeside er, at den giver et godt førstehåndsindtryk af dig og din virksomhed. Hvis gæsterne på din hjemmeside ikke bryder sig om det, de ser, er det meget nemt at klikke væk fra din side, og eventuelt hen til en konkurrent. Forsiden – også kendt som landingssiden – er derfor det vigtigste på din hjemmeside.

Alt efter hvilken slags virksomhed, du har, er det slet ikke sikkert du har brug for flere sider, end en forside. Er en enkelt side nok til at sælge dig og dit produkt, så bør du fokusere på at gøre denne ene side så god, som overhovedet muligt.

Nem navigation

Ofte er det imidlertid nødvendigt med flere sider – en forside og forskellige undersider, som brugerne kan klikke sig rundt på. Her er det vigtigt, at din side er nem at overskue, og at du vælger en intuitiv menu. Gæsten på din side må ikke være i tvivl om, hvor han/hun finder de informationer, som søges. Husk, at der altid er en grund til, at en person er havnet på din side.

Sælger du produkter online, er det vigtigt at man hurtigt kan finde de produkter, man leder efter. Det kan f.eks. klares med en god menu-struktur med genkendelige kategorier eller med en praktisk søgefunktion. Tilbyder du forskellige håndværkerydelser – f.eks. tømrer-, elektriker eller smedearbejde, er det vigtigt at gæsterne nemt kan finde dine kontaktoplysninger, da de højest sandsynligt gerne vil have et tilbud på en konkret opgave.

I dette eksempel kan det også være smart at komme kunden i møde. Du kan f.eks. oprette sider der fortæller om alle de konkrete ydelser, som du tilbyder. Kunden skal helst ikke gætte sig til, om en tømrermester tilbyder udskiftning af vinduer eller ej.

Professionelt design

Noget af det vigtigste for din hjemmeside er, at den fremstår professionel. Potentielle kunder skal ikke være i tvivl om, at de besøger en professionel erhvervsdrivende, og det er således bedre at have et simpelt og indbydende setup, end en hjemmeside med masser at ufærdige undersider.  

Du har garanteret også hørt om søgeordsoptimering. Det er nemlig en kunst, hvis du gerne vil have din side til at rangere højt i søgeresultaterne på Google. Hvis du gerne vil findes i Google, så er det oplagt at starte med at kigge på indholdet på din hjemmeside. Det er nemlig noget at det nemmeste at rette op på. Sørg for at du har gode, interessante og meget gerne lange tekster om dit emne. Det er altid en god start. Herefter kan du eventuelt få professionel assistance til at forbedre dine placeringer på Google.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.